Πέμπτη 17 Απριλίου 2008

ΧΙΟΣ - ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ : ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ..!!!!



Τις τελευταίες ημέρες στον χώρο της ακτοπλοίας εκτυλίσσεται μια διαδικασία επιχειρηματικών συμφωνιών που σκοπό έχει την νόθευση του ανταγωνισμού και την δημιουργία ολιγοπωλιακών συνθηκών αγοράς στην γραμμή Χίου - Μυτιλήνης.

Και για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, ο επιχειρηματίας που ελέγχει την Hellenic Seaways, αγόρασε ικανό ποσοστό μετοχών της ΝΕΛ με αποτέλεσμα τώρα ΝΕΛ και HSW να αποτελούν παρανομαστή κοινών επιχειρηματικών συμφερόντων πράγμα που θα έχει ως αποτέλεσμα τον μη υγειή ανταγωνισμό με ότι αυτό συνεπάγεται.

Και ρωτάμε εμείς? Ποιό είναι το δέλεαρ ή το premium για να πεισθεί ένας επιχειρηματίας ο οποίος διαθέτει μια εταιρεία με καινούργιους παραγωγικούς συντελεστές (πλοία), που αποτελεί τον κυρίαρχο πόλο της αγοράς, να μπεί μέτοχος σε μια εταιρεία της ίδιας κατηγορίας που διαθέτει απαρχιωμένους παραγωγικούς συντελεστές και επιβαρυμένους χρηματοοικονομικους δείκτες η οποία παρουσιάζει ζημιές και η οποία αν δεν εκσυγχρονιστεί κινδυνεύει μα άμεσο κλείσιμο?

Μία είναι η απάντηση :
ΕΠΙΧΕΙΡΗΤΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΛΙΓΟΠΩΛΙΟΥ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΕΣ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΕΣΟΔΑ ΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ.

δηλαδή με πλοία τύπου "ΤΑΞΙΑΡΧΗ" θα καρπούται τα ίδια κέρδη με αυτά που καρπούται τώρα με το "ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ".

Θα περιμένουμε να δούμε τις εξελίξεις, και την αντίδραση της πολιτείας. Εδώ στην ΧΙΟ ήδη ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου εξέδωσε γραπτή ανακοίνωση που κατακεραυνώνει αυτές τις πρακτικές.

Όλοι μαζί οι ΧΙΩΤΕΣ θα πρέπει να αντιδράσουμε ή υποβάθμιση των συγκοινωνιών από και προς το νησί μας είναι ζήτημα ζωτικής σημασίας για ΟΛΟΥΣ μας.


Παραθέτουμε παρακάτω το κείμενο που δημοσιεύθηκε παρακάτω στην εφημερίδα " ΕΜΠΡΟΣ" της Μυτιλήνης σχετικά με αυτό το θέμα:

-----------------------------------------------------------------------------------------

ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΝΕΛ- ANEK - Hellenic Seaways

Επιβεβαιώνεται η εκτίμηση που έκανε το «Ε» πριν από μια εβδομάδα ότι η συνεργασία του Γιάννη Βαρδινογιάννη και Απόστολου Βεντούρη θα είναι στενή. Στο φύλλο της 4ης Απριλίου κάναμε λόγο «για γενική συμφωνία Βεντούρη - Βαρδινογιάννη». Χθες, λίγο μετά το μεσημέρι, η ΝΕΛ με ανακοίνωση επιβεβαίωσε τις πληροφορίες που ανέφεραν ότι ο Γιάννης Βαρδινογιάννης θα συμμετάσχει στην αύξηση κεφαλαίου της ΝΕΛ με πέντε εκατομμύρια ευρώ.

H ανακοίνωση της ΝΕΛ αναφέρει τα εξής: «Σε απάντηση της από 11 Απριλίου 2008 επιστολής επιστολών της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και του Χρηματιστηρίου Αθηνών, η NEL LINES γνωστοποιεί στο επενδυτικό κοινό ότι έχει εκφραστεί ενδιαφέρον για το ενδεχόμενο συμμετοχής του κ. Γιάννη Βαρδινογιάννη ή και εταιρειών συμφερόντων του (εκτός της ΑΝΕΚ), ύψους περίπου πέντε εκατομμυρίων ευρώ, στα αδιάθετα της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου της ΝΕΛ, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη. Η συμμετοχή αυτή έχει καθαρά επενδυτικό χαρακτήρα».
Από την παραπάνω διατύπωση γίνεται φανερό ότι στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της ΝΕΛ θα συμμετάσχει η κυπριακή εταιρεία Sea Star, η οποία ελέγχεται από τον κ. Βαρδινογιάννη. Η αγορά μετοχών από τον κ. Βαρδινογιάννη θα πρέπει να θεωρείται βέβαιη, καθώς πρακτικά είναι αδύνατο όλοι οι μικρομέτοχοι της ΝΕΛ να ασκήσουν το δικαίωμα προτίμησης στην αύξηση κεφαλαίου της εταιρείας που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Αν καλυφθεί πλήρως η αύξηση του κεφαλαίου, τότε το σύνολο των μετοχών της ΝΕΛ θα ανέλθει στις 165.427.272. Με τα πέντε εκατομμύρια ευρώ που θα επενδύσει ο κ. Βαρδινογιάννης, θα αποκτήσει 7.142.857 μετοχές, δηλαδή θα κατέχει ποσοστό 4,317% του μετοχικού κεφαλαίου της ΝΕΛ, στην περίπτωση που δεν καλυφθεί πλήρως η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Το ποσοστό αυτό δεν δίνει τη δυνατότητα στον κ. Βαρδινογιάννη να ελέγξει την ΝΕΛ, ωστόσο, είναι αρκετό για να τον κατατάξει μεταξύ των μεγαλομετόχων της εταιρείας.
Οι κύριοι μέτοχοι της ΝΕΛ, ως σήμερα είναι η εταιρεία Edgewater Holding Inc με 19,18%, που ανήκει στον κ. Βεντούρη. Ο κ. Ιωάννης Αρβανίτης με 8,85%, η εταιρεία Dresdner Kleinwort Securities με 8,42% και ο Απόστολος Βεντούρης (ως φυσικό πρόσωπο με 1,21%).
Η συμμετοχή του κ. Βεντούρη στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας αναμένεται να αυξηθεί, ενώ θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ένα σημαντικό αριθμό μετοχών έχει αγοράσει της τελευταίες ημέρες η σύζυγος του κ. Βεντούρη.

Αλλαγές στο χάρτη της ακτοπλοΐας
Η είσοδος του κ. Βαρδινογιάννη στο μετοχικό κεφάλαιο της ΝΕΛ μέσω της εταιρείας Sea Star, οδηγεί σε ουσιαστικές αλλαγές στο χώρο της ακτοπλοΐας. Κι αυτό γιατί ο κ. Βαρδινογιάννης είναι ήδη μεγαλομέτοχος στις εταιρείες Hellenic Seaways και ΑΝΕΚ. Ακόμη και αν οι τρεις παραπάνω εταιρείες δεν λειτουργήσουν ως όμιλος, είναι βέβαιο ότι δεν θα κονταροχτυπιούνται όπως τα προηγούμενα χρόνια, καθώς το πιθανότερο είναι ότι θα ξεκαθαρίσουν τις μεταξύ τους σχέσεις και θα λειτουργούν η μία συμπληρωματικά στην άλλη.
Σε ό,τι αφορά στη Λέσβο και τη Χίο, που εξυπηρετούνται από τα πλοία της ΝΕΛ και της Hellenic Seaways, η συνεργασία Βεντούρη Βαρδινογιάννη φέρνει πιο κοντά το ενδεχόμενο της αποδρομολόγησης του «Νήσος Χίος» από τη γραμμή, ή τη μείωση του ανταγωνισμού μεταξύ των δύο εταιρειών για τη γραμμή.
Μια τέτοια εξέλιξη σίγουρα δεν είναι επιθυμητή για το επιβατικό κοινό, εκτός κι αν η απομάκρυνση του «Νήσος Χίος» έχει ως αποτέλεσμα η ΝΕΛ να δρομολογήσει ένα γρήγορο συμβατικό πλοίο με περισσότερες καμπίνες.
Σε κάθε περίπτωση, η συνεργασία Βεντούρη - Βαρδινογιάννη θα οδηγήσει σε αναδιάταξη του σκηνικού στην ακτοπλοΐα τόσο στο Βόρειο, όσο και στο Νότιο Αιγαίο.

1 comments:

Ανώνυμος είπε...

Μέτρα προσέλκυσης εφοπλιστικών κεφαλαίων


Φορολογικά κίνητρα για την ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας των εφοπλιστών στην Ελλάδα περιλαμβάνονται στην ατζέντα του γεύματος εργασίας που θα έχουν την Πέμπτη 17 Απριλίου, οι υπουργοί Οικονομίας - Ναυτιλίας Γ. Αλογοσκούφης και Γ. Βουλγαράκης με τις διοικήσεις της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee).

Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, τις επόμενες μέρες είναι πιθανό να κατατεθεί στη Βουλή τροπολογία εκ μέρους του υπουργείου Ναυτιλίας με την οποία θα απαλλάσσονται από τις ασφαλιστικές εισφορές προς το ΝΑΤ οι εταιρείες εκείνες που θα απασχολούν στα πλοία τους ελληνικά πληρώματα πέραν των οργανικών συνθέσεων που επαναπροσδιορίστηκαν το 2006.

Η σχετική τροπολογία είχε συνταχθεί επί υπουργίας Μ. Κεφαλογιάννη αλλά είχε «παγώσει» λόγω διαφωνιών που είχαν ανακύψει τότε από την πλευρά του υπουργείου Οικονομίας.

Επίσης στα συρτάρια του υπουργείου Ναυτιλίας υπάρχει υπουργική απόφαση που ουσιαστικά αποδεσμεύει τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες από την υποχρέωσή τους να απασχολούν Έλληνες πλοιάρχους στα υπό ελληνική σημαία πλοία τους.

Πρωτοβουλίες
Το βασικότερο θέμα φορολογικής φύσεως που φαίνεται να απασχολεί τους εφοπλιστές είναι οι εξελίξεις που κυοφορούνται σε επίπεδο ΕΕ γύρω από τη νομοθεσία για τον φόρο συγκέντρωσης κεφαλαίου.

Όπως είπε χθες ο κ. Βουλγαράκης σχετικά με αυτό το ζήτημα δρομολογούνται δράσεις και από άλλα υπουργεία της κυβέρνησης σε συντονισμό με το υπουργείο Οικονομίας.

Όμως η συζήτηση στις 17 Απριλίου δεν θα περιστραφεί σε ένα στενό πλαίσιο θεμάτων.

Η κυβέρνηση, είπε, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας ενδιαφέρεται να ακούσει τις απόψεις των εφοπλιστών σε σχέση με όσα ζητήματα τους απασχολούν και πρόσθεσε δεν πρέπει να αφήσουμε να περάσει το τρένο της τεράστιας ανάπτυξης που υπάρχει σήμερα στη ναυτιλία.

Σύμφωνα με τον ίδιον, επιδίωξη είναι να δημιουργηθεί στον Πειραιά ένα σύγχρονο ναυτιλιακό κέντρο παγκόσμιας εμβέλειας.

Η κυβέρνηση αναλαμβάνει αυτή την πρωτοβουλία με αφορμή τη φορολόγηση των μη Βρετανών κατοίκων από την κυβέρνηση του Γκόρντον Μπράουν.

Το μέτρο έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται και είναι πιθανό να οδηγήσει στην αποχώρηση από την αγορά του Σίτι μεγάλου αριθμού ναυτιλιακών επιχειρήσεων όμως και επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών προς τη ναυτιλία.

Ο κ. Βουλγαράκης, επισκεπτόμενος πριν από ένα μήνα το Λονδίνο κάλεσε τις περίπου 100 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που εξακολουθούν να λειτουργούν στο Λονδίνο, να επαναπατριστούν.

Το «πράσινο φως» για την παροχή κινήτρων προς τα ναυτιλιακά κεφάλαια να επενδύσουν στην ελληνική οικονομία, έχει δοθεί κεντρικά στον κ. Βουλγαράκη, από τον Κ. Καραμανλή, ο οποίος έχει συναντηθεί αρκετές φορές με ναυτιλιακούς παράγοντες, με τα προεδρεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας Λονδίνου.

Φορολογικά κίνητρα

Εισφορές
Αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τροπολογία με την οποία θα απαλλάσσονται από τις ασφαλιστικές εισφορές προς το ΝΑΤ οι εταιρείες εκείνες που θα απασχολούν στα πλοία τους ελληνικά πληρώματα πέραν των οργανικών συνθέσεων που επαναπροσδιορίστηκαν το 2006.

Πληρώματα
Στα συρτάρια του υπουργείου Ναυτιλίας υπάρχει υπουργική απόφαση που ουσιαστικά αποδεσμεύει τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες από την υποχρέωσή τους να απασχολούν Έλληνες πλοιάρχους στα υπό ελληνική σημαία πλοία τους.

Πηγή Ημερησία