Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2008

Οι Τούρκοι ζητούν να αλλάξουμε την Ιστορία

Η σφαγή της Χίου, που ενέπνευσε τον πίνακα του Ντελακρουά για το Σαλόν του 1824, ήτανε ένα επεισόδιο από την τουρκική θηριωδία στην επαναστατημένη Ελλάδα. Οι εφημερίδες της ημέρας ανέφεραν χιλιάδες νεκρούς και ομαδικό εξανδραποδισμό του πληθυσμού.

Στο.... όνομα της εμπορικής συνεργασίας

Δεν διστάζουν να υπαγορεύσουν ξανά την Ιστορία που γράφτηκε με αίμα

Προκλητικό αίτημα στον νομάρχη Χίου από τον νέο πρόξενο της Τουρκίας στην Ρόδο: να αφαιρεθεί το "Έργα των Oθωμανών" από την επιγραφή που μαρτυρεί τη βαρβαρότητα της Σφαγής της Χίου

Του Μάκη Πολλάτου

Μετά τις περιοδείες στη Θράκη με σκοπό να αναδειχτούν τα δήθεν προβλήματα της μουσουλμανικής μειονότητας και τη διατύπωση των ισχυρισμών περί δήθεν παραβιάσεων του τουρκικού ενέριου χώρου από ελληνικά μαχητικά, η Άγκυρα επιχειρεί να παραχαράξει ακόμη και την Ελληνική Ιστορία, αποπειρώμενη να διαγράψει τις θηριωδίες των Οθωμανών από την συλλογική μνήμη των Ελλήνων!

Κινούμενη στη γραμμή ότι οι συγκρούσεις και οι τραγωδίες του παρελθόντος δεν πρέπει να γίνουν εμπόδιο σε προσπάθειες οικοδόμησης ενός καλύτερου μέλλοντος φιλίας και συνεργασίας, όπως έγραψε ο πρωθυπουργός κ. Κώστας Καραμανλής στο μαυσωλείο του κεμάλ ατατούρκ, η τουρκική διπλωματία επιχειρεί να υπαγορεύσει ακόμη και τον τρόπο παρουσίασης των ιστορικών γεγονότων.

Από τον Σεπτέμβριο του 2007 οι δημοτικές αρχές της γειτονικής χώρας, με τη συμπαράσταση των τουρκικών εφημερίδων, ζητούν επιτακτικά από το ελληνικό κράτος την απόσυρση της επιγραφής "Έργα Οθωμανών" και του οστεοφυλακίου των 3.100 σφαγιαθέντων του 1822 από τη Νέα Μονή της Χίου!

Το ζήτημα έτυχε εκτεταμένης προβολής από τα τουρκικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, ενώ οι δήμαρχοι των πόλεων (όπως τα Αλάτσατα) που βρίσκονται απέναντι από τη Χίο ζητούσαν την απομάκρυνση των λειψάνων από το μοναστήρι, προειδοποιώντας ότι σε διαφορετική περίπτωση θα πληγεί η ελληνοτουρκική φιλία!

Οι τούρκοι έφτασαν μάλιστα να ισχυριστούν ότι, επειδή η Εκκλησία της Χίου ανήκει στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, "ηθικός αυτουργός" και υπεύθυνος του ... διασυρμού των Οθωμανών είναι ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος!

Με την μεθόδευση αυτή επιχείρησαν να ανατροφοδοτήσουν το εχθρικό κλίμα που επικρατεί στους εθνικιστικούς κύκλους της τουρκίας εναντίον του Φαναρίου και του κ. Βαρθολομαίου, εμφανίζοντας εμμέσως τον Οικουμενικό Πατριάρχη ως υπόλογο για το γεγονός ότι οι Χιώτες δεν "ενταφιάζουν" την Ιστορία τους για το καλό της προσέγγισης των δύο λαών....

Την εποχή εκείνη το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών προσπάθησε να υποβαθμίσει τις απίστευτες και ανιστόρητες αξιώσεις των τούρκων προκειμένου το όλο ζήτημα να μην λάβει μεγαλύτερη έκταση προξενώντας ζημία στην επιχειρούμενη προσέγγιση των δύο κυβερνήσεων.

Κατά τη συνήθη πρακτική της η Άγκυρα δεν εκτίμησε καθόλου την προσπάθεια της ελληνικής κυβέρνησης να την κατευνάσει.

Στις 6 Νοεμβρίου του 2007, μόλις δύο μήνες μετά την αρχική ανακίνηση του θέματος, ο γενικός πρόξενος της τουρκίας στη Ρόδο, κ. Ιχσάν Γιουσέλ αποφάσισε να επεκτείνει τα όρια της περιοχής στην οποία χαίρει διπλωματικής ασυλίας και πέραν της Δωδεκανήσου, επισκεπτόμενος επισήμως την Χίο.

Η περιοδεία του κ. Γιουσέλ δεν ήταν τουριστική. Ο γενικός πρόξενος της τουρκίας στα Δωδεκάνησα επιχείρησε και κατάφερε να συναντηθεί με τον δήμαρχο Χίου κ. Παντελή Βρουλή αλλά και νομαρχιακούς συμβούλους του νησιού απο τους οποίους ζήτησε την "εξάλειψη"του οστεοφυλακίου και της επιγραφής "Έργα Οθωμανών" από τη Νέα Μονή της Χίου.

"Θέλω να προσελκύσω την προσοχή σας στο επίγραμμα του ναού της Νέας Μονής με τις εκφράσεις "Έργα Οθωμανών" κάτω από σκελετούς τα οποία υπάρχουν", έγραφε ο κ. Γιουσέλ σε επιστολή του προς τον νομάρχη Χίου κ. Πολύδωρο Λαμπρινούδη. "Οι επιτροπές και επισκέπτες οι οποίοι έρχονται στο νησί σας αντιδρούν στο επίγραμμα αυτό, το οποίο βρίσκουν αντίθετο προς τις σχέσεις φιλίας οι οποίες αναπτύσσονται", συνέχιζε ο γενικός πρόξενος της Τουρκίας και κατέληγε ζητώντας τη "συνδρομή" του νομάρχη Χίου "για την εξάλειψή των", ενέργεια που θα ενδυναμώσει τη ΄φιλία των δύο λαών.

Η εύστοχη απάντηση του Νομάρχη

Αναμένεται αντίδραση του υπουργείου Εξωτερικών

ΔΕΝ ΔΙΑΓΡΑΦΕΤΑΙ Η ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Στην απαντητική επιστολή του ο κ. Πολύδωρος Λαμπρινούδης υπογραμμίζει ότι τα εκθέματα εντάσσονται "στη συλλογική μνήμη του ελληνικού λαού, πολιτιστικά δε έχει εμπνεύσει και έργα τέχνης καλλιτεχνών διεθνούς φήμης και ακτινοβολίας", αναφερόμενος στον διάσημο πίνακα του Ντελακρουά.

Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση τοποθετήθηκε ευγενικά και με απόλυτη σαφήνεια στην επιστολή-αίτημα του γενικού πρόξενου, το περιεχόμενο της οποίας πόρρω απέχει από τις διπλωματικές διατυπώσεις. Το επίσημο υπουργείο Εξωτερικών τι σχόλιο έχει να κάνει για τις προκλητικές αξιώσεις της Άγκυρας; Ή μήπως θεωρούν θεμιτή την προσπάθεια ενός φιλοξενούμενου διπλωμάτη να "αλλάξει" δραματικές πτυχές της ελληνικής ιστορίας, σβήνοντας από τη συλλογική μνήμη των Ελλήνων τις θηριωδίες που οι τούρκοι θέλουν να ξεχάσουν;


Πηγή :Πρώτο Θέμα
αρ.φυλ 153
27 Ιανουαρίου 2008
σελ. 58
http://hellenicrevenge.blogspot.com/

2 comments:

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

Ευρωπαϊκή ένωση, με τα καλά της και τα επακόλουθά της.
Στόχος της ένωσης, είναι η επίτευξη της συνοχής των πολιτών της, δια μέσω της σύγκλισης των τιμών των προϊόντων-αγαθών και των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Θεωρητικά, κάτι τέτοιο είναι εφικτό, αλλά κατά τη γνώμη μου δεν ξέρω πραγματικά πώς μπορεί να στηριχτεί κάτι τέτοιο .
Μετά τη συνθήκη του Μάαστριχτ, όπου καθιερώνεται η αρχιτεκτονική της ΕΕ σε πυλώνες, ξεκίνησε η εφαρμογή συνεργασιών σε εφαρμογή χαμηλών πολιτικών (οικονομική ανάπτυξη) με απώτερο σκοπό να φτάσουμε και σε εφαρμογές υψηλών πολιτικών (κοινή άμυνα και ασφάλεια)
Κάτω από αυτή τη λογική και σε συνάρτηση πάντα του ότι πρέπει η κάθε χώρα να βοηθάει την προς ένταξη στην ένωση των χωρών που το επιθυμούν, η Ελλάδα και την ιστορία της θα αλλάξει, αλλά και οτιδήποτε άλλο της ζητηθεί , από αυτά που θεωρούν οι εταίροι μας, συντηρητικές απόψεις, δοξασίες, παλιά ξινά σταφύλια, κλπ.
Στον αντίποδα όλων αυτών βρίσκεται η συνείδηση του Νεοέλληνα. Τι πρέπει να γίνει; Τι είναι σωστό και βέλτιστο για την Ελλάδα και τους πολίτες της; Η μήπως θα έπρεπε να λέμε.
Τι είναι σωστό για την Ένωση; Τι είναι βέλτιστο για τους πολίτες της Ένωσης;

Είμαι πραγματικά περίεργος να δω τι θα καταφέρουμε να επιτύχουμε από την επικείμενη συνθήκη της Λισσαβόνας, όπου προβλέπεται η αναμόρφωση της δομής των πυλώνων και η εστίαση στην ΚΕΠΠΑ (κοινή εξωτερική πολιτική και πολιτική ασφάλειας)
Υπάρχει ασυμβίβαστο της ιστορικής καταγραφής των μνημών και όλων όσων μας ξάνουν ξεχωριστούς σαν λαός και της νέας τάξης πραγμάτων;
Τα συμπεράσματα δικά σας.